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			 IL
			DIARI -Stampe libare 
Diretôr responsabil: MAURO
			TOSONI 
Realizât cul jutori de Regjon Friûl Vignesie Julie 
			IL
			DIARI, MENSÎL DI INFORMAZION - NUMAR 11, NOVEMBAR DAL 2007 -
			EDITÔR: T&T COMUNICAZIONS, UDIN - STAMPE: EDIGRAF, VIE DAI
			MONTECCHI, TRIEST - REGJISTRAZION TRIBUNÂL DI UDIN N.42/06 -
			PUESTIS TALIANIS S.P.A - SPEDIZION IN A.P. - 70% - CNS UD N.16/06 
			Lis
			manifestazions de Academie Liciniana di Martignà pai 40 agns di
			ativitât artistiche dal mestri Giovanni Cavazzon 
Il
			Friûl in 150 ritrats 
			L’autoritrat
			di Cavazzon e, a drete, il ritrat dal famôs artist furlan Giorgio
			Celiberti 
			Al è
			za stât marcât cemût, cui pardabon cetancj (passe 150) ritrats
			di personis e personaçs di ogni etât e stât sociâl, Giovanni
			Cavazzon al vedi di fat realizât un cuadri de societât furlane,
			che si pues ben ricognossi tal timp, tai estris, tai dolôrs dal
			taramot, te celebrazion dai siei interpretis plui significatîfs.
			Tra chescj il plui resint al è l’Omaç
			a Primo Carnera (Museu
			Vile Carnera di Secuals), une pirografie su len di pôl (cm
			240x110) che e celebre lis carateristichis e e sintetize la vite
			di chest mît. Altris personaçs dal sport tant che Enzo
			Bearzot e
			Dino
			Zoff a
			son i protagoniscj di dôs oparis particolârs. 
Il ritrat di
			Giorgio Celiberti al è descrit intun test critic di Licio
			Damiani: “La ecletiche rapinositât di tecnichis e je confermade
			des imagjins multiplis mutuadis dal dinamisim cinematografic, là
			che Cavazzon, par rivâ a brincâ la molteplicitât di espressions
			dal sogjet che a dan sù intun marilamp, al doplee o al tripliche
			lis musis te stesse composizion. Ve, alore, la secuence dai Trê
			moments di Giorgio Celiberti,
			intaiâts cun lapis e sanghine cun dissen rampit di fate
			leonardesche (…)” 
Domenico De Stefano al scrîf: “La
			femine si lasse ritratâ ancje tai siei aspiets plui intims, e je
			simbul de vite e dal amôr che e puarte tal grim, e Cavazzon al
			ricercje te sô cjalade i revocs plui platâts, dolçs e sensuâi
			tal stes moment. Il so al è un lavôr di introspezion e di
			indagjin psicologjiche: ve il ritrat
			di Paola Borboni,
			in chê volte e veve novante agns, cussì disponibile a metisi in
			pose cul so estri inmò galandin; ve la splendide Dalila
			Di Lazzaro ritratade
			te sô bielece, vivarositât e elegance; ve Alessandra
			Guerra figurade
			sedi tai siei moments serens e te sô feminilitât che tant che
			“vitime” des preocupazions e des responsabilitâts che i
			vegnin de sô cjarie tal mont politic (dut câs ca no je condane,
			ma ben partecipazion); ve inmò Gianola
			Nonino,
			piturade intune espression enigmatiche. 
I ritrats feminins a
			son completâts cun figuris di vecjis feminis furlanis pituradis
			te lôr dignitât salde, juste dopo di vê patît i martueris dal
			taramot.” 
Ancje il teritori furlan al è stât studiât cui
			“ritrats” des puartis di Vie Vilalte prime de ristruturazion.
			Il corpus di chestis oparis al è un document storic di un moment
			de vite de citât di Udin. 
Lis lûs e lis muris di Palme a àn
			ispirât cetancj cuadris, cussì come i paisaçs rampits de lagune
			di Grau. 
Giulio Belluz al à scrit che “I ritrats di
			Cavazzon a son un diferent di chel altri. No parcè che lis musis
			a son difeerentis: al sarès facil. A son diferents parcè che la
			ricercje psicologjiche e sociâl di ogni personaç e da vite a une
			storie uniche. Individuâl. E individuabile te tecniche, tal
			supuart, tai colôrs. Tant che chescj ritrats no son dome
			“ritrats” ma ben “cuadris”, parcè che a van di là de
			scjaipule de rapresentazion dal sogjet.” 
Compagn si pues dî
			sul studi dai paisaçs e dai lûcs. 
Dutis furlanis a son lis
			modelis che a àn ispirât il maestôs cicli des oparis (cuadris e
			instalazions) Intor
			di Venus. 
Tal
			coment di Licio Damiani si lei di “Un zûc sutîl di fentis, di
			ribatudis, di rimants ironics. Romanticisim, purece formâl
			estreme e voie di zûc, la citazion perfete fin tal virtuosisim e
			la parodie de memorie. Tes splendidis Veneris
			di
			Giovanni Cavazzon la art e cjale se stesse, si esibìs e si ribat
			inviant un procès sofisticât di speculazion mentâl.” 
Enzo
			Santese al scrîf che “La piture di Giovanni Cavazzon e je peade
			ben e no mâl cuntune origjin di classicitât, che e salte fûr
			intune figurazion là che la femine di vuê e chê dal mît si
			soreponin intune alusivitât plene di revocs significants.
			L’artist al marcje l’ôr concetuâl de bielece contestualizant
			la figure feminîl intune sclete rarefazion.” 
La tiere dal
			Friûl e je ancje tiere di vin: il cicli des Bacantis
			al è
			cetant preseât in mostris a teme e ancje tes cantinis, tant che
			in chê dai Produtôrs di Cormons, là che a son presintis grandis
			oparis realizadis su pes botis. Domenico De Stefano al scrîf che:
			“L’aspiet di origjinalitât di Cavazzon di chest pont di viste
			si pues notâ in prin plan te splendide opare Bacantis,
			cun ritmis classics, là che lis trê figuris a son invuluçadis
			intune lûs artificiâl e inmagade tes tonalitâts preziosis dai
			ros, narant e rosâts, e imbastide intun senari ireâl di sfantâsi
			cu la lôr bielece svoladie.” 
 
 
			 
			IL
			PROGRAM 
Chest an a son cuarante agns di presince salde e di
			ativitât culturâl dal mestri Giovanni Cavazzon in Friûl. Di
			formazion inteletuâl lombardeemiliane (si è diplomât Mestri di
			Art in senotecniche li de Academie “Toschi” di Parme e al à
			frecuentât la Academie di Brera cun docents tant che A. Funi), al
			è vignût a stâ in Friûl tal 1967, sul inizi de sô ativitât
			di insegnant di educazion artistiche. In Dicembar si fasarà une
			fieste in ocasion dai 40 agns in Friûl dal mestri Giovanni
			Cavazzon li de sede de Academie Liciniana. In chê ocasion e sarà
			presentade la monografie edite de Cjase Editore di Art GHELFI di
			Verone, cun test critic dal dot. Licio Damiani, e une antologjie
			di diviers autôrs. Personâl li de sede de Associazion (dal 1 ai
			23 di Dicembar dal 2007). Conciert dai diplomants e dai diplomâts
			dal Conservatori “J. Tomadini”. 
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